martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი
საინტერესო გამოცემები
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

 

კანდელი

 

 

ეკლესიური ცხოვრებისა და საეკლესიო წესებისათვის

თავი 1

ეკლესიური ცხოვრება

11. თუ კაცი ეკლესიურ ცხოვრებას იწყებს, საფიქრებელია, რომ მას ცხონების სურვილი აქვს, და თუკი ბოროტ სულებს არ შეუძლიათ მისი ნების საწინააღმდეგოდ საღვთო გზიდან გადაიყვანონ, როგორღა ხდება, რომ ადამიანები ეკლესიურ ცხოვრებას იწყებენ, მაგრამ შემდეგ ისევ ამასოფლის ამაოებას უბრუნდებიან?

მას, ვინც ეკლესიურ ცხოვრებას შეუდგება, განსაცდელები გამოსცდიან და გამოაჩენენ, რამდენად მტკიცე და სიღრმისეულია მისი სურვილი, განეშოროს ბოროტს და შეუდგეს ქრისტეს. ქრისტიანთა დევნისას მცირედმორწმუნეთაგან ზოგი მაშინვე უარყოფდა ქრისტეს, ზოგი ტანჯვის შემდეგ, წმ. მოწამენი კი ყოველგვარ განსაცდელს იტანდნენ და სიკვდილს სიმშვიდით და მარადიული ნეტარების სასოებით ეგებებოდნენ. ბოროტი სულები მორწმუნეებს ხან ურწმუნოების და ცოდვის აზრებს ჩააგონებენ, ხან (ურწმუნო ადამიანთა საშუალებით) ისე ებრძვიან, როგორც ქრისტიანთა მდევნელები – საცდურის შეთავაზებით ან დაშინებით. თუ ადამიანი არ დაჰყვება ეშმაკებისა და მისი ნების აღმასრულებლებისგან მომავალ ცდუნებას და მუქარას, ისინი ვერაფერს გახდებიან, მაგრამ თუ სულმოკლეობას გამოიჩენს – განსაცდელებს შეუშინდება, ამქვეყნიური კეთილდღეობის სურვილით იძლევა ან ეკლესიის ჭეშმარიტებაში და ძლიერებაში დაეჭვდება და ეშმაკების რომელიმე სატყუარაზე წამოეგება, მაშინ ისინიც მასზე უფრო მეტი ზემოქმედების უფლებას იღებენ და ამგვარად შეიძლება ადამიანი თანდათანობით განაშორონ ეკლესიას და ცხონებას. ასე რომ, ადამიანის დაცემის მიზეზი მისივე ნებაში უნდა ვეძებოთ. თუ ადამიანი ღმერთისკენ მიილტვის, ღვთის მადლი იფარავს მას, ხოლო თუ ღმერთს მიატოვებს და ცოდვისკენ გადაიხრება, ბოროტი სულები მის სულზე უფრო დიდ ძალაუფლებას იღებენ. წმ. სიმეონ ახალი ღვთისმეტყველი გვასწავლის: „ყოვლადძლიერი ღმერთი შეეწევა მათ, ვისაც საკუთარი ნებით სურს წინააღმდეგობა გაუწიოს ეშმაკს, და ჰყოფს მათ ბოროტების მძლეველებად. ხოლო მათ, ვისაც არ სურს ეშმაკისთვის წინააღმდეგობის გაწევა და მასთან შებრძოლება, ღმერთი არ აიძულებს, რომ არ დაარღვიოს თავის ხატად შექმნილი ჩვენი გონიერი ბუნების თავისუფალი ნება და არ დაგვაქვეითოს პირუტყვების ხარისხში“.[1]

 

[1] Преподобный Симеон Новый Богослов, слово 26, "О покоянии...".

 

შემდეგი

სარჩევი

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა