martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი
საინტერესო გამოცემები
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

 

კანდელი

 

 

ეკლესიური ცხოვრებისა და საეკლესიო წესებისათვის

თავი 1

ეკლესიური ცხოვრება

5. როგორ აცხოვნა ღმერთმა ის ადამიანები, ვინც მთელი ცხოვრება, უკანასკნელ დღემდე, ეკლესიური ცხოვრების გარეშე, ცოდვებში გაატარა (მაგალითად, ჯვარცმული ავაზაკი, სისხლით ნათელღებული ყოფილი წარმართი მოწამეები, ზოგიერთი ცნობილი მეძავი)?

არსებობს გამონაკლისი შემთხვევები, როდესაც უფლის საიდუმლო განგებულებით, უსწრაფესად ხდება ცოდვილთა სულიერი ფერისცვალება და ისინი, ვინც დიდი ხნის განმავლობაში მძიმე ცოდვებში იყვნენ ჩაფლულნი, სიკვდილის შემდეგ ნეტარებაში მკვიდრდებიან, ხანგრძლივი სინანულისა და მოღვაწეობის გარეშე. იყვნენ წარმართები, რომლებიც ქრისტიანთა წამებას შეესწრნენ, იხილეს მათი სიმშვიდე, მტრების სიყვარული, ტანჯვის ახოვნებით მოთმენა და აღფრთოვანებულებმა თვითონაც ირწმუნეს ქრისტე, და იქვე მოწამებრივად აღესრულნენ, სისხლით ნათლობა მიიღეს. ასეთი შემთხვევები გამონაკლისია, მხოლოდ უფალმა იცის, რატომ აცხოვნა ეს ადამიანები მრავალწლიანი ეკლესიური ცხოვრების გარეშე. ამის მსგავსი საიდუმლოა ისიც, რომ უფალს მრავალი ნათელღებული ჩვილი თითქმის უტანჯველად შეჰყავს სასუფეველში. როგორც წმ. იოანე ოქროპირი ამბობს: „საიდუმლოთა მცნობელმა (ღმერთმა) ცხადად იცის, ვინაა ღირსი გვირგვინებისა და ვინ – დასჯისა და ტანჯვისა... ამგვარად, მან გამოირჩია მეზვერე, ავაზაკი და მეძავი, ხოლო მღვდელმთავრები, მოხუცებულნი და მმართველნი მისცა უპატიოებას და უგულებელყო. ყველამ იცის, რომ იგივე მოხდა მოწამეებთანაც. მრავალი უგულებელყოფილი ადამიანი დევნულების დროს გვირგვინით შეიმოსა, და პირიქით, სხვები, ვინც ხალხს დიდად მიაჩნდა, დაბრკოლდნენ და დაეცნენ. ამგვარად, შემოქმედს ნუ მოსთხოვ ანგარიშს და ნუ იკითხავ, რატომ შეიმოსა გვირგვინით ერთი და დაისაჯა მეორე“.[1]

 

[1] ეპ. თეოფანე დაყუდებული, რომაელთა მიმართ პავლე მოციქულის ეპისტოლეს განმარტება, რომ.9,1.

 

შემდეგი

სარჩევი

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა