martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

წმ. ნილოს სინელის წერილი ეპისკოპოს ანასტასის წმ. იოანე ოქროპირის ხილვების შესახებ

 

ბიზანტიის დიდი ეკლესიის, უფრო ზუსტად, მთელი სამყაროს მნათობს, საკვირველ მღვდელ (კონსტანტინოპოლის მღვდელმთავარ) იოანეს (ოქროპირს), როგორც წინასწარმცნობელს, მრავალგზის უხილავს, რომ სახლი ღვთისა (ტაძარი), თითქმის ყოველ ჟამს, განსაკუთრებით კი ღვთაებრივი და უსისხლო მსხვერპლის შეწირვისას, არ არის დატევებული ანგელოზთაგან და მოკლებული მათ მზრუნველობას. ამიტომ, გაკვირვებითა და სიხარულით აღვსილი ამის შესახებ საიდუმლოდ აუწყებდა სულიერ მეგობართაგან ყველაზე ახლობლებს. როგორც კი მღვდელი იწყებს წმიდა პროსკომიდიის (კვეთის) აღსრულებას, ამბობდა ის, უეცრად ნეტარნი ძალნი, მრავალრიცხოვანნი, ციდან ეშვებიან, უსპეტაკესი კვართებით შემოსილნი, ფეხშიშველნი, ყურადღებიანი მზერით, დაბლა დახრილი სახეებით, მოწიწებით, დიდი გარინდებით, მდუმარედ გარშემოერტყმიან სამსხვერპლოს და დგანან საშინელი საიდუმლოს აღსრულებამდე. შემდეგ გაიშლებიან მთელს ტაძარში, თითოეული მათგანი სხვადასხვა ადგილას შეეწევა და ძალას აძლევს ტაძარში მყოფ ეპისკოპოსებს, პრესვიტერებსა და დიაკვნებს, ყველას, ვინც არიგებს წმიდა ხორცსა და სისხლს. ამას ვწერ, რათა გულისხმავყოთ რა საშინელებებია საღმრთო ლიტურგიაში, რომ ჩვენც არ დავკარგოთ ეს საღმრთო შიში, დაუდევრობას არ მივეცეთ და არ მივცეთ ვინმეს უფლება, რომ პროსკომიდიის დროს ისაუბროს და იჩურჩულოს, ან გაბედულად ანიშნებდეს სხვებს, ანდა დგომისას წრიალებდეს და აქეთ-იქით იმზირებოდეს, ანდა უსაქმოდ და უმიზნოდ მიმოდიოდეს ადგილიდან ადგილზე. რამეთუ უფალი ეუბნება მოსეს და მის მაგალითზე ყველა მღვდელს: „მოშიშ ქმნენით“ – და არა დაუდევარნი – „ძენი ისრაელისანი“ (ლევიტ. 15,31).    

 

ამავე თემაზე:

წმ. იოანე კრონშტადტელი – „საუბარი წმიდა ლიტურგიის შესახებ“

უკან

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა