martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

განსატევებელი ტროპარ(ებ)ი ეწოდება იმ ტროპარს (ან ტროპარებს), რომელიც იგალობება მწუხრზე "მამაო ჩვენოს" შემდეგ, მწუხრის განტევების წინ.

განზოგება. (1) დიდმარხვის განახევრება, უწევს მე-4-ე შვიდეულის ოთხშაბათს.
(2) ზატიკის განახევრება, უწევს აღდგომიდან მე-4-ე შვიდეულის ოთხშაბათს. მასზე იკითხება სახარება, რომელიც გადმოგვცემს ქრისტეს სიტყვებს, რომელიც წარმოთქვა ძველი აღთქმის ერგასის განზოგებაზე იერუსალიმის ტაძარში. ეს მეორე განზოგება არის დღესასწაული და გრძელდება 1 კვირა.

დიდებამაღალიანი არის ცისკრის ერთ-ერთი ბოლო საგალობელი, რომელიც სრულდება "აქებდითის" ფსალმუნების (148, 149, 150) შემდეგ. იწყება სიტყვებით "დიდებაჲ მაღალთა შინა ღმერთსა..." ანუ იმ სიტყვებით, რომლითაც ანგელოზებმა იესო ქრისტეს შობა ადიდეს (ლკ. 2,14). "დიდებამაღალიანი" არის უძველესი საგალობელი (ფაქტიურად მოციქულთა დროინდელი), ის არის ერთ-ერთი ყველაზე ლამაზი და ამავდროულად, ღრმა დოგმატური შინაარსის მქონე ქრისტიანული ჰიმნი. ამიტომ ეკლესიის წმიდა მამებმა განაწესეს, ქრისტიანებმა დილასა და საღამოს ღვთისმსახურებაზე აღუვლინონ ეს საგალობელი ღმერთს. აქედან გამომდინარე, "დიდებამაღალიანი" შედის ყველა ცისკრისა და სერობის მსახურებაში. არსებობს ორნაირი "დიდებამაღალიანი" – ყოველდღიური და სადღესასწაულო. ტექსტობრივად მათში ძალიან მცირე განსხვავებაა. სადაგი დღის ცისკარსა და სერობებზე იკითხება ყოველდღიური "დიდებამაღალიანი", სადღესასწაულო კი იგალობება დიდი ან საშუალო დღესასწაულების ცისკარზე.

 

isari

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა