martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

ეკლესიური ცხოვრებისა და საეკლესიო წესებისათვის

თავი 3

აღსარება

9. რომელი ცოდვებია განსაკუთრებით გავრცელებული თანამედროვე ქრისტიანებში?

თუკი დღევანდელ ქრისტიანებს ჩვენს ქრისტიან წინაპრებთან შევადარებთ, ვნახავთ, რომ დღეს ჩვენს საზოგადოებაში (რომლის უდიდესი ნაწილი თავს ქრისტიანად მიიჩნევს) დამკვიდრებულია შემგუებლური დამოკიდებულება ისეთი მძიმე ცოდვების მიმართ, რომლებიც ძველად ჩვენს სამშობლოში არასოდეს ყოფილა შეწყნარებული. ამ ცოდვების არასრული ჩამონათვალი ასეთია: ქრისტიანული მრწამსისა და ზნეობის საწინააღმდეგო იდეების პროპაგანდა, აბორტი და ჩასახვის საწინააღმდეგო საშუალებები, სიძვა-მრუშობა (ფეხს იკიდებს ბავშვებშიც), გამომწვევად, უსირცხვილოდ ჩაცმა (რასაც დიდი სულიერი ზიანი მოაქვს საპირისპირო სქესის წარმომადგენლებისთვისაც და ამგვარად ჩაცმული სამარცხვინო ქრისტიანისთვისაც), ბილწ, ვნებიან, მკრეხელურ, ქრისტიანისთვის ყოვლად შეუფერებელ სანახაობებში მონაწილეობა ან მათი ყურება (ტელევიზიით, ინტერნეტით), დროის გაფლანგვა იმ სანახაობებზე, რომლების გმირები უზნეო და ხშირად ქრისტიანობისადმი მტრულად განწყობილი, ათასგვარი სულიერი სიბილწის გამავრცელებელი მსახიობები, მუსიკოსები, ჟურნალისტები ან სპორტსმენები არიან (რომლებსაც ხშირად თაყვანისცემის ობიექტებად და კერპებადაც მოიხსენებენ, რაც ქრისტიანისთვის უაღრესად სამარცხვინოა), უზნეო და ანტიქრისტიანული შინაარსის წიგნებით და ჟურნალ-გაზეთებით გართობა, ნარკომანია და ლოთობა, ფუფუნებისადმი ლტოლვა გაჭირვებულთა უგულებელყოფით, მკრეხელური ხუმრობა, საშინელი ბილწსიტყვაობა, აზარტული თამაშები (რაც ხშირად ქონების სრული განიავებით და თვითმკვლელობითაც მთავრდება. როგორც ფსიქიატრები ამბობენ, აზარტომანია უფრო ძნელად იკურნება, ვიდრე ნარკომანია. ეს დაავადებაც, როგორც სხვა მრავალი ვნება, თავიდან მხოლოდ უბრალო ცნობისმოყვარეობით და გართობის სურვილით იწყება და შემდეგ პიროვნების სულიერ განადგურებას იწვევს), ასტროლოგიით (და მკითხაობის სხვა სახეობებით) გატაცება, ინდო-ჩინურური წარმოშობის გონებრივ-ფიზიკური ვარჯიშები (რაც სინამდვილეში ქრისტიანობის საწინააღმდეგო მსოფლმხედველობას ეფუძნება და ამპარტავნების ვნების აღზევებას და ბოროტ სულებთაან დაახლოებას ემსახურება), ე.წ. ბიოდენებით და სხვა არაქრისტიანული მეთოდებით მკურნალობა, სისასტიკე და შეუწყნარებლობა და დაუნდობლობა თანამოძმეთა მიმართ, რაც არცთუ იშვიათად ფიზიკური დაზიანებით და მკვლელობითაც მთავრდება, მოყვასის დაჩაგვრა და მოტყუება მისი ქონების დაუფლების მიზნით და ა.შ.

ქრისტიანებს შორის ცოდვების ასეთი გავრცელების მიზეზი რწმენის სისუსტეა, რის შესახებაც ჯერ კიდევ მეცხრამეტე საუკუნეში საუბრობდა წმ. ეპისკოპოსი გაბრიელ ქიქოძე: „სარწმუნოება, ძმანო, ორნაირი არის: ერთი ცხოველი, მეორე მკვდარი. ცხოველი სარწმუნოება ის არის, რომელიც მოქმედებს კაცის გულში, დაიმორჩილებს კაცის ნებას და ხასიათსა, გაანათლებს და გააცოცხლებს მისსა გულსა და სულსა, ცოდვას მოაძულებს და კეთილს საქმეს შეაყვარებს. მკვდარი სარწმუნოება ის არის, რომელიც გულში არ მუშაობს, ვერცა ერთსა კეთილსა საქმესა ვერ შეაგონებს და ვერ აქმნევინებს; ერთი სიტყვით, საქმით არ გამოსჩნდება. ზოგიერთს ქრისტიანე კაცს რომ შეხედავ, ვერაფრით ვერ შეატყობ, აქვს თუ არა სარწმუნოება. საყდარშიც დადის, პირჯვარსაც იწერს, მაგრამ საქმე და ყოფა-ქცევა მისი არ აცხადებს მისსა სარწმუნოებასა; გული ცივი აქვს, ცოდვას არ ერიდება, ღვთის ნებაზედ არ დადის, არამედ თავის ბოროტს სურვილებს ასრულებს; ზოგიერთი მოუნათლავი თათარიც კი სჯობია მას ყოფა-ქცევით. არა ესრედ იქცევა ის კაცი, რომელს აქვს გულში ცხოველი სარწმუნოება! გული მისი არის მხურვალე ყოველს კეთილს საქმეზე; ფრთხილად გაარჩევს ცოდვასა და მადლსა და სხვა კაცშიაც რომ ნახავს რომელსამე კეთილს საქმეს, უხარია; არავის არ ატყუებს, არავის არ აჭირვებს, არამედ არის ყოველს კაცთან ლმობიერი და მოწყალე. ვევედროთ, ძმანო ღმერთსა, რომ მან გააცოცხლოს ჩვენს გულში სასოება და სარწმუნოება. ამინ“.[1]

 

[1] წმ. ეპისკოპოსი გაბრიელი, სიტყვა სოფელს სვირის ეკლესიასა შინა, ტ.1, გვ. 494,.

 

შემდეგი

სარჩევი

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა