martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

კურთხევანი (სიტყვა "კურთხევა"-დან, მრ. რიცხვში). ქრისტიანები განუწყვეტლივ საჭიროებენ მადლისმიერ დახმარებას და ღმერთის ლოცვა-კურთხევას. ამიტომ წმიდა მამებმა ღმრთივგანბრძნობილად ქრისტიანების თითოეულ საჭიროებაზე ლოცვები ან მთელი მსახურებებიც კი შეადგინეს. ასეთი ლოცვებისა და მსახურებების კრებული შეადგენს საეკლესიო საღმრთისმსახურო წიგნს, რომელსაც კურთხევანი ეწოდება. კურთხევანის შემადგენლობა ისეთივე მრავალფეროვანია, როგორი მრავალფეროვანიცაა ჩვენი სულიერი და ხორციელი მოთხოვნილებები. ლოცვები: მშობიარე ქალისათვის, ახლადშობილის სახელის დარქმევის, იმავე ქალისათვის მე-40-ე დღეს განწმენდის, სახლის საფუძვლის ჩაყრაზე, ჭის ამოთხრაზე, შეგინებული (შებილწული) ჭურჭლის თუ ჭის განწმენდისა; ლოცვები უძლურსა ზედა წასაკითხი – ეს ყველაფერი არის კურთხევანში. იქვე არის საიდუმლოებების მსახურებები: ნათლობის, მირონცხების, აღსარების, ჯვრისწერის, ზეთის კურთხევის; წესი მონაზვნად აღკვეცისა, წყლის კურთხევისა, ტაძრის კურთხევისა.

კონდაკი არის საღმრთისმსახურო წიგნი, რომელიც შეიცავს მწუხრისა და ცისკრის, წმიდათა – იოანე ოქროპირის, ბასილი დიდისა და გრიგოლი დიოლოღოსის წირვათა განგებას. მწუხრისა და ცისკრის განგება შედგება ამ მსახურებების კვერექსების, ასამაღლებლებისა და სამღვდელმსახურო ლოცვებისაგან. პირველი ორი ხმამაღლა წარმოითქმის, ლოცვებს კი მღვდელი ჩუმად, საიდუმლოდ კითხულობს. ლიტურგიათა განგება მთლიანად არის მოყვანილი კონდაკში.

ლიტია ანუ ლიტანია (ბერძ. მუხლთდრეკა, გულმოდგინე, საყოველთაო ლოცვა) ეწოდება ისეთ ლოცვას, რომელიც ტაძრის სტოვაში ან საერთოდ ტაძრის გარეთ სრულდება. ამგვარად ყველას – მონანულებსა და კათაკმეველებსაც ეძლევათ შესაძლებლობა ლოცვაში მონაწილეობა მიიღონ (კათაკმევლები ადრე ტაძრის სტოვაში იდგნენ) და ლოცვა მართლაც საყოველთაოა. დღესასწაულებისა და კვირის ღმრთისმსახურებაში ლიტია სრულდება მწუხრის ლოცვაზე, კვერექსების შემდეგ. ლიტიის დასდებლების გალობის დროს სამღვდელოება და მლოცველი ერი სტოვაში გადის და გაძლიერებულ ლოცვებს აღავლენს ღმერთისადმი ყველა მართლმადიდებლისათვის და წმინდანებს მოუხმობს შემწეობისათვის. თითოეულ თხოვნაზე გუნდი მრავალგზის "უფალო, შეგვიწყალენ"-ს პასუხობს. დასასრულს მღვდელი კითხულობს ლოცვას, რომელსაც თავდახრილი ვუსმენთ. ასე მთავრდება ლიტია და ხალხი ტაძარში ბრუნდება. ეს არის სადღესასწაულო ლიტია. აგრეთვე არსებობს მიცვალებულთა ლიტია, რომელიც ტაძრის სტოვაში ან საფლავზე სრულდება. ჯვრით სვლაც ლიტანიის ანუ ლიტიის სახეა. წყლის კურთხევისას, უბედურების ან საერთო გასაჭირის დროს თუ სხვა ღირშესანიშნავი დღის აღსანიშნავად ტაძრიდან გამობრძანდება პატიოსანი ჯვრები, წმიდა ხატები, ბაირაღები და ხალხი გალობით დანიშნულების ადგილზე მიდის, გარშემო უვლის დასახლებას, ტაძარს და სხვა. ყველა ასეთ ლოცვას შეიძლება ეწოდოს ლიტია ანუ ლიტანია.

 

 

isari

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა