martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

წმ. ეფრემ ასური

სულის გაკიცხვა

 

ვაი შენდა, სულო, რამეთუ უგრძნობელად მყოფობ ამ ცხოვრებაში, ყოველდღიურად ეძლევი ფუფუნებას, სიცილს, გაფანტულობას და ცხოვრობ თავაშვებულად; მომავალ საუკუნეში იტირებ, [სახარებისეული] მდიდრის მსგავსად, მარადიული ცეცხლის ალში დატანჯული.

ვაი შენდა, სულო, რომ ვერ იტან ვერანაირ მწუხარებას, ძმისგან რომ შეგემთხვევა, მკაცრ სიტყვასაც კი, იმწამსვე ეპასუხები და ეწინააღმდეგები, და ამის გამო კარგავ მოთმინებისა და სიმშვიდის გვირგვინს, და მარადიულად დაისჯები ავისმოხსენეებთან ერთად.

ვაი შენდა, სულო, რომ გძულს და აყვედრებ შენს ძმას, ანდა ითმენ, როცა სხვები სჩადიან ამას; ამისთვის მკვლელებთან ერთად დაისჯები, რამეთუ ნათქვამია: „ყოველსა რომელსა სძულდეს ძმაჲ თვისი, იგი კაცის-მკლველი არს“ (1იოან. 3,15).

ვაი შენდა, სულო, რომ უგულებელჰყოფ ღვთის მცნებებს და გგონია, რომ ცხონება მხოლოდ მონაზვნის სახეში (ანუ შესამოსელში - მთარგმნ. შენ.) და სახელშია. რამეთუ საშინელ დღეს გაიგონებ, რომ უფალი იტყვის: „არა ყოველმან რომელმან მრქუას მე: უფალო, უფალო, და შევიდეს იგი სასუფეველსა ცათასა, არამედ რომელმან ყოს ნებაჲ ჩემი“ (შდრ. მათ. 7,21). „წარვედით ჩემგან, წყეულნო, ცეცხლსა მას საუკუნესა, რომელი განმზადებულ არს ეშმაკისათვის და ანგელოზთა მისთათვის“ (მათ. 25, 41).

ვაი შენდა, სულო, რომ გიყვარს კაცობრივი დიდება, პატივი, მოხდენილი ჩაცმულობა, ნივთიერი შესაძინელი; ამისთვის სამსჯავროს დღეს უფლის წინაშე საძაგელი იქნები, უკუგდებული პირისაგან მისისა და მითვლილი მზვაობარ ეშმაკებთან.

ვაი შენდა, სულო, რამეთუ ყოველდღიურად სცოდავ, ხოლო სინანულს დღითი-დღე გადასდებ. გეწევა სიკვდილი უეცრად, როგორც მპარავი ღამით, და შეკრული წაყვანილ იქნები ცეცხლოვან გეენაში, უსარგებლოდ დაღვრი ცრემლებს და დაადანაშაულებ საკუთარ უგუნურებას.

ვაი შენდა, სულო, რომ არ ძრწი იმაზე ფიქრით, სამსჯავროს საშინელ დღეს (ოდეს შიშისგან ძალნი ცათანიც შეიძვრებიან) თუ როგორ წარსდგები წინაშე პირსა ღვთისასა, საძაგელი და ბიწიანი სამოსით. 

წერილიდან „რვა გულისსიტყვის შესახებ“

 

უკან

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა