martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

ეკლესიური ცხოვრებისა და საეკლესიო წესებისათვის

თავი 2

ნათლისღება და მირონცხება

1. რა დანიშნულება აქვს ნათლისღებას?

ნათლისღება (ნათლობა) არის პირველი საეკლესიო საიდუმლოთაგან. ნათლისღებაში, ისევე როგორც ეკლესიის ყველა საიდუმლოში, უხილავად მოქმედებს ღვთის მადლი, სულიერი სიცოცხლის მომნიჭებელი. ნათლისღების საიდუმლოთი ადამიანი ხდება ქრისტიანი და ქრისტეს ეკლესიის წევრი. ვინც არ მოინათლება, ის ვერ გახდება ქრისტიანი და ვერ დაიმკვიდრებს სასუფეველს ანუ დაუსრულებელ ნეტარ ცხოვრებას. წმ. ბასილი დიდი ამბობს: „ისრაელს ზღვა რომ არ გაევლო, ვერ გაექცეოდა ფარაონის მონობას, და შენ, თუკი [ნათლისღების] წყალს არ გაივლი, ვერ გაექცევი ეშმაკის მწარე ძალადობას... ის ნათლისღებით შევიდა აღთქმულ ქვეყანაში, ხოლო შენ როგორ დაბრუნდები სამოთხეში, თუკი ნათლისღების მიერ არ აღიბეჭდები?“[1] ნათლისღების საიდუმლოში ადამიანს ყველა მანამდე ჩადენილი ცოდვა მიეტევება. წმ. გრიგოლ ღვთისმეტყველი გვასწავლის: „ნათლისღების მადლი და ძალა... განსწმედს ცოდვას ყოველ [ნათელღებულ] ადამიანში და სრულიად განბანს ყოველგვარ უწმინდურობას და სიბილწეს, სიბოროტით მოტანილს“.[2]

 

[1] წმ. ბასილი დიდი, „ნათლისღების შესახებ“. ძვ. ქართ. თარგმანი: „წმიდისა ნათლისღებისათვის“. „ბასილი კესარიელის „სწავლათა“ ეფთვიმე ათონელისეული თარგმანი“, გვ.142, თბ. 1983.

[2] წმ. გრიგოლ ღვთისმეტყველი, 40-ე სიტყვა – „ნათლისღებისათვის“.

 

შემდეგი

სარჩევი

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა